Ez az eset a legjellemzőbb. A gépjármű típusától, évjáratától függ a nyitási technika. Legtöbbször az ajtók és a tömítések adnak annyi luftot, hogy a megfelelő célszerszámokkal belülről nyissunk ajtót. Ez működhet a kilinccsel, a központi zár nyomógombjával... Ezzel az eljárással sérülés nélkül történik a nyitás. Mindenképp kerülni kell az üvegtörést, de leginkább a zárak megsértését, mert azok súlyos plusz költségeket okozhatnak.
Egyre kevesebb olyan autó van, ahol még használni kell a kulcsot nyitásnál, de azért időnként találkozunk ilyennel is. A nyitás szintén sérülés nélkül történik úgy, hogy a zárat sem kell tönkretenni.
Előfordul, hogy a kulcsot az autóban tartják és csak a távirányító áll rendelkezésre. Ha távirányítóban merül le az elem, az nem nagy probléma ellenben azzal, ha az akkumulátor adja meg magát.
Hasonló problémát okozhat, ha a zárak le vannak dugózva és nincs beépítve alternatív nyitási lehetőség.